Zajęcia 11. Programowanie (2h)
Zaloguj się otrzymanym loginem i hasłem na stronie https://instakod.pl/
Rozwiąż zadania z lekcji Operacje arytmetyczne
Nic nie przesyłasz do nauczyciela - widzę Twoje postępy.
Skończ w wyznaczonym czasie.
Zajęcia 10 (3h) Turniej Rummikub
Przeczytaj zasady gry STANDARD Zasady
Zagraj grę z samouczkiem
Graj w 4 osoby (najmniej 3) - jedna generuje kod (czas ruchy 30 s, cena gry 100)
Proszę o ustawienie pseudonimu jednakowego na każdą grę.
Po każdej rozgrywce zwycięzca robi zrzut ekranu albo zdjęcie.
Na 2 i 3 lekcji zdjęcia z rozegranych gier wysyła do nauczyciela, który przyznaje punkty.
1 lekcja - uczymy się
2/3 lekcja - turniej klasowy (co najmniej 4 rozegrane gry na każdą osobę - z osobami z klasy)
dla nieobecnych - komunikacja online
Turniej międzyklasowy - dla chętnych
Zajęcia 9. (2 h) Wypełnianie treścią strony WWW
Na komputerze stwórz w swoim folderze podfolder o nazwie "Temat, który wybrałeś"
Przeczytaj Instrukcję 2.
Zbuduj tematyczną stronę WWW.
Wyszukaj informacje oraz grafikę do nich na wybrany temat. Grafikę pobierz w dobrej jakości i umieść w folderze - dodasz ją do strony. Zadbaj o jakość języka tekstów, poprawność informacji, wiarygodność źródła - zapisz w dokumencie tekstowym albo od razu na stronie. Zmień nazwy podstron, dodaj podstrony jeśli potrzebujesz. Wypełnij każdą treścią.
Każdy tekst - pod, a każda fotografia ("na sobie") ma mieć odsyłacz do źródła.
Domenę skończonej strony prześlij do nauczyciela na email służbowy.
STRONA (po 3 pkt)
Zajęcia 8. (1h)
Moja strona WWW w CMS
Przeczytaj instrukcję.
Wykonaj działania po kolei.
Zapisz swoje dane do logowania oraz domenę (adres) swojej strony - będą Ci potrzebne na następnych lekcjach.
Po zakończeniu wyślij link do swojej strony do nauczyciela.
Tematy: Wybierz z listy, albo zaproponuj swój (zielonych nie wybieramy już) .
1794 – pierwsze pieniądze papierowe w Polsce Oliwia 2d, Kasia 2c, Basia 2d, Mikołaj 2e
1828 – pierwszy bank centralny w Polsce Magdalena 2c, Julia Ś. 2d
1916 – marka polska Amelia 2a
1924 – reforma Grabskiego Oliwia 2a
1924 – Władysław Grabski Igor 2a
1939 – okupacja niemiecka Franciszek 2d
1945 – Edward Drożniak Mikołaj 2a
1945 – powołanie NBP
1950 – nowe banknoty, denominacja „złodziejska” Weronika 2c
1956 – Witold Trąmpczyński Kacper 2a, Julia 2a
1974 – Andrzej Heidrich Oliwia 2a
1975 – nowe banknoty Izabela 2c
1981 – Stanisław Majewski Bartosz 2a
1989 – Władysław Baka Karolina 2a
1989 – plan Balcerowicza Daria 2a
1991 – karta płatnicza Julia 2c, Oliwia 2a, Maria 2d, Amelia 2d, Nikola 2e, Maria 2e
1992 – banknoty o wielkich nominałach, hiperinflacja – przyczyny i skutki - Amelia 2d
1995 – denominacja ... 2c, Mikołaj 2d, Lena 2d
1992 – Hanna Gronkiewicz-Waltz Michalina 2d
1997 – płatności zbliżeniowe Alicja 2a, Filip 2d, Juliusz Sz. 2d
2001 – Leszek Balcerowicz Barbara 2c, Katarzyna 2e
2002 – wspólna waluta Euro Jakub 2c, Kasia 2c, Martyna 2d, Mikołaj 2d
2007 – Sławomir Skrzypek Gabriela 2a
2010 – Marek Belka Piotr 2d, Miłosz 2d, Kacper 2e
2010 – technologia NFC Milena 2c, Aleksandra 2d, Kacper 2e, Bartosz 2e
2013 – płatności mobilne Aleksandra 2c, Laura 2e
2015 – BLIK Michał 2d, Karolina 2c, Emilia 2a
2016 – Adam Glapiński Krzysztof 2a, Szymon 2d, Adam 2d
2017 – Banknot 500zł Aniela 2d, Marta 2a, Natalia 2d, Malina 2e, Adriana 2e, Iwo 2e
2019 – wydawanie pieniądza elektronicznego Myroslava 2a
2020 – Płatności biometryczne Hanna R 2c, Hanna Sz 2c
2021 – Inflacja w Polsce Szymon 2e
2024 - Agregaty pieniężne M1, M2, M3 Aleks 2d, Marta 2d
NaCoBeZU - Waluty
(2) tabela
(2) wykres liniowy ze znacznikami danych
(3) 3 wnioski wynikające z porównania kursów
(3) wykres liniowy, ze znacznikami danych i sformatowany podobnie do wzoru:
czytelność danych
kierunek opisu na osi poziomej
(5) 2 minima lokalne i 2 maksima lokalne - jakie wydarzenia w Polsce lub na świecie mogły mieś wpływ na wysoki albo niski kurs polskiej waluty w stosunku do EUR - informacje pod wykresem
Zajęcia 7. Wysłuchaj pogadanki nauczyciela. (2 h)
Przygotuj dokument w WORD, wykorzystując narzędzie do wstawiania symboli i równań.
Zmień nazwę dokumentu na KoszykowkIN (I - pierwsza litera imienia, N - pierwsza litera nazwiska)
Dokument pobierz jako PDF
Do nauczyciela wyślij dokument PDF i link do edycji WORD
Zajęcia 6. Kursy walut (2 lekcje - praca w parach)
(1)
Zajrzyj na stronę: LINK Bankier.pl
Wprowadź ustawienia jak na zdjęciu po prawej stronie.
Odczytaj dane miesięczne i na ich podstawie przygotuj tabelę z danymi.
Przeczytaj treść całego projektu - spróbujcie podzielić zadania między siebie.
(2)
Zaloguj się na swoje szkolne konto Office365
Dokument udostępnij koledze/koleżance.
Przygotujcie tabelę wg wzoru, wypełnij ją autentycznymi danymi odczytanymi z wykresów na stronie Bankier.pl
(3)
Na podstawie tabeli przygotuj wykres liniowy ze znacznikami danych.
Pod wykresem zapisz 3 wnioski wynikające z porównania kursów.
(4)
Na podstawie wybranych danych przygotuj wykres liniowy, ze znacznikami danych i sformatowany podobnie do wykresu po prawej stronie (zwróć uwagę na czytelność danych i kierunek opisu na osi poziomej.
Wybierz 2 minima lokalne i 2 maksima lokalne.
Wyszukaj informacji w Internecie: jakie wydarzenia w Polsce lub na świecie mogły mieś wpływ na wysoki albo niski kurs polskiej waluty w stosunku EUR.
Informacje zapisz pod wykresem.
Gotową pracę udostępnij nauczycielowi do edycji.
Zajęcia. Kurs Cyberprzemoc
Kod otrzymasz od nauczyciela.
Zaloguj się.
Kod sfotografuj - zdjęcie dodaj do ulubionych.
Ukończ kurs.
Nic nie wysyłasz - nauczyciel widzi Twoje postępy.
https://bezpieczniwsieci.edu.pl/
Zajęcia 5. (2h) Triki w arkuszu
Kliknij w LINK.
Pobierz i otwórz plik na swoim koncie Miceosoft365 (jako kopię).
Obejrzyj film wraz z nauczycielem i wykonuj triki krok po kroku.
Sprawdź, które można wykonać w Excel w chmurze.
Gotowy plik udostępnij i link do jego edycji prześlij do nauczyciela.
Zajęcia 4. (2h) Wycieczka śladami Adama Mickiewicza.
Praca w grupie - podział na państwa: Francja, Niemcy, Litwa; podział na role.
Współpraca na jednym arkuszu kalkulacyjnym.
Wyszukanie w biografii:
Stworzenie tabeli w arkuszu z informacjami:
Pamiętaj o spisie źródeł - linków do informacji pod tabelą.
LIDER grupy przesyła link do skończonej pracy wraz z imionami i nazwiskami członków grupy do nauczyciela.
Do wykorzystania
https://culture.pl/pl/artykul/mickiewicz-od-nowogrodka-do-konstantynopola-storymap
https://culture.pl/pl/search/adam%20mckiewicz
Turcja: https://www.gov.pl/web/turcja/adam-mickiewicz
https://ciekawostkihistoryczne.pl/leksykon/adam-mickiewicz-1798-1855/
Zajęcia 5. (2h) Wykresy w Excelu
zad. 1 Kliknij w link - otwórz w na swoim koncie w chmurze.
LINK Naciśnij Plik. Zapisz jako / Zapisz kopię w trybie online
Sprawdź czy można edytować.
zad. 2 Wykonaj wykresy z danych znajdujących się na 4 arkuszach, tak, aby były jak najbardziej podobne do przykładowych rysunków.
Gotowy plik udostępnij nauczycielowi do edycji.
Zajęcia 4. (2h) Triki w arkuszu
Kliknij w LINK.
Pobierz i otwórz plik na swoim koncie Miceosoft365 (jako kopię).
Obejrzyj film wraz z nauczycielem i wykonuj triki krok po kroku.
Sprawdź, które można wykonać w Excel w chmurze.
Gotowy plik udostępnij i link do jego edycji prześlij do nauczyciela.
Zajęcia 3. (3h) Ankieta w FORMS - zbieranie danych do arkusza kalkulacyjnego
Skrócony link do ankiety wyślij do nauczyciela.
Zadanie 2. Obsługa poczty - reguły
Zaloguj się na stronie:
Przeczytaj instrukcję - wykonaj krok po kroku
Posłuchaj
Pogadanka o ankietach.
Dane surowe - dane uporządkowane
Zadanie 1. A jak tam było na wakacjach...
KLASA 2
Rozkład materiału nauczania informatyki w zakresie podstawowym dla liceum ogólnokształcącego i technikum – Informatyka na czasie
Rozdział 1. Arkusz kalkulacyjny i bazy danych
1 Jak pobierać dane do arkusza kalkulacyjnego 3 II.3c, II.4
2 Wyciągamy wiedzę z danych 4 II.3c, II.4
3 Korespondencja seryjna 2 II.2, II.3b, II.3.c, II.3d
4 Relacyjne bazy danych 3 II.2, II.3c, II.3d
P Współdziałanie aplikacji – projekt zespołowy 3 II.3b, II.3c, II.3d, II.4, IV.6
Rozdział 2. Algorytmika i programowanie w języku C++
5 Od problemu do programu 4 I.1, I.5, II.1, II.2
6 Wyszukujemy i sumujemy 2 I.1, I.5, II.1, II.2
7 System binarny 3 I.2a, I.5, II.1
8 Czy ta liczba jest pierwsza? 3 I.2a, I.5, II.1
9 Algorytm Euklidesa i działania na ułamkach 3 I.2a, I.5, II.1
Rozdział 3. Algorytmika i programowanie w języku Python
10 Od problemu do programu 4 I.1, I.5, II.1, II.2
11 Wyszukujemy i sumujemy 2 I.1, I.5, II.1, II.2
12 System binarny 3 I.2a, I.5, II.1
13 Czy ta liczba jest pierwsza? 3 I.2a, I.5, II.1
14 Algorytm Euklidesa i działania na ułamkach 3 I.2a, I.5, II.1
Szkoła Podstawowa nr 5
d. Gimnazjum nr 1
im. Zbigniewa Gęsickiego "Juno"
ul. Pułaskiego 6/8
o5-820 Piastów
tel.: 22 723 14 72
www: sp5piastow@edu.pl
e-mail: sp5@piastow.pl
Liceum Ogólnokształcące
z Oddziałami Dwujęzycznymi
im. Adama Mickiewicza
w Piastowie