Zajęcia 11.  Programowanie (2h)

Zaloguj się otrzymanym loginem i hasłem na stronie https://instakod.pl/

Rozwiąż zadania z lekcji Operacje arytmetyczne

 

Nic nie przesyłasz do nauczyciela - widzę Twoje postępy.

Skończ w wyznaczonym czasie.

Zajęcia 10 (3h) Turniej Rummikub 

Przeczytaj zasady gry STANDARD  Zasady

Zagraj grę z samouczkiem 

Graj w 4 osoby (najmniej 3) - jedna generuje kod (czas ruchy 30 s, cena gry 100)

Proszę o ustawienie pseudonimu jednakowego na każdą grę.

Po każdej rozgrywce zwycięzca robi zrzut ekranu albo zdjęcie.

Na 2 i 3 lekcji zdjęcia z rozegranych gier wysyła do nauczyciela, który przyznaje punkty.

GRA

1 lekcja - uczymy się

2/3 lekcja - turniej klasowy (co najmniej 4 rozegrane gry na każdą osobę - z osobami z klasy)

dla nieobecnych - komunikacja online

Turniej międzyklasowy - dla chętnych

Zajęcia 9. (2 h) Wypełnianie treścią strony WWW

Na komputerze stwórz w swoim folderze podfolder o nazwie "Temat, który wybrałeś"

Przeczytaj Instrukcję 2.

Zbuduj tematyczną stronę WWW.

Wyszukaj informacje oraz grafikę do nich na wybrany temat. Grafikę pobierz w dobrej jakości i umieść w folderze - dodasz ją do strony. Zadbaj o jakość języka tekstów, poprawność informacji, wiarygodność źródła - zapisz w dokumencie tekstowym albo od razu na stronie. Zmień nazwy podstron, dodaj podstrony jeśli potrzebujesz. Wypełnij każdą treścią.

Każdy tekst - pod, a każda fotografia ("na sobie") ma mieć odsyłacz do źródła.

Domenę skończonej strony prześlij do nauczyciela na email służbowy.

STRONA (po 3 pkt)

  • prawidłowa domena
  • 4 podstrony
  • długością i zawartością podstron podobna do strony Edukacja NBP
  • logo dobrane do tematu
  • co najmniej jedno zdjęcie na każdej podstronie
  • co najwyżej dwa rodzaje czcionki na stronie
  • spójne kolory i układ na podstronach
  • tekst z sensem na podstronach
  • odsyłacze na każdym zdjęciu (oprócz loga)
  • źródła - linki - wiarygodne do każdego tekstu pod tekstem
Instrukcja II.pdf
Adobe Acrobat Document 556.9 KB

Zajęcia 8. (1h)

Moja strona WWW w  CMS

 

Przeczytaj instrukcję.

Wykonaj działania po kolei. 

Zapisz swoje dane do logowania oraz domenę (adres) swojej strony - będą Ci potrzebne na następnych lekcjach.

Po zakończeniu wyślij link do swojej strony do nauczyciela.

Instrukcja1.pdf
Adobe Acrobat Document 379.0 KB

Tematy: Wybierz z listy, albo zaproponuj swój (zielonych nie wybieramy już) .

1794 – pierwsze pieniądze papierowe w Polsce Oliwia 2d, Kasia 2c, Basia 2d, Mikołaj 2e

1828 – pierwszy bank centralny w Polsce Magdalena 2c, Julia Ś. 2d

1916 – marka polska Amelia 2a

1924 – reforma Grabskiego Oliwia 2a

1924 – Władysław Grabski Igor 2a

1939 – okupacja niemiecka Franciszek 2d

1945 – Edward Drożniak Mikołaj 2a

1945 – powołanie NBP

1950 – nowe banknoty, denominacja „złodziejska” Weronika 2c

1956 – Witold Trąmpczyński Kacper 2a, Julia 2a

1974 – Andrzej Heidrich Oliwia 2a

1975 – nowe banknoty Izabela 2c

1981 – Stanisław Majewski Bartosz 2a

1989 – Władysław Baka Karolina 2a

1989 – plan Balcerowicza Daria 2a

1991 – karta płatnicza Julia 2c, Oliwia 2a, Maria 2d, Amelia 2d, Nikola 2e, Maria 2e

1992 – banknoty o wielkich nominałach, hiperinflacja – przyczyny i skutki - Amelia 2d

1995 – denominacja ... 2c, Mikołaj 2d, Lena 2d

1992 – Hanna Gronkiewicz-Waltz Michalina 2d

1997 – płatności zbliżeniowe Alicja 2a, Filip 2d, Juliusz Sz. 2d

2001 – Leszek Balcerowicz Barbara 2c, Katarzyna 2e

2002 – wspólna waluta Euro Jakub 2c, Kasia 2c, Martyna 2d, Mikołaj 2d

2007 – Sławomir Skrzypek Gabriela 2a

2010 – Marek Belka Piotr 2d, Miłosz 2d, Kacper 2e

2010 – technologia NFC Milena 2c, Aleksandra 2d, Kacper 2e, Bartosz 2e

2013 – płatności mobilne Aleksandra 2c, Laura 2e

2015 – BLIK Michał 2d, Karolina 2c, Emilia 2a

2016 – Adam Glapiński Krzysztof 2a, Szymon 2d, Adam 2d

2017 – Banknot 500zł Aniela 2d, Marta 2a, Natalia 2d, Malina 2e, Adriana 2e, Iwo 2e

2019 – wydawanie pieniądza elektronicznego Myroslava 2a

2020 – Płatności biometryczne Hanna R 2c, Hanna Sz 2c

2021 – Inflacja w Polsce Szymon 2e

2024 - Agregaty pieniężne M1, M2, M3 Aleks 2d, Marta 2d

NaCoBeZU - Waluty

(2) tabela 

(2) wykres liniowy ze znacznikami danych 

(3) 3 wnioski wynikające z porównania kursów 

(3) wykres liniowy, ze znacznikami danych i sformatowany podobnie do wzoru: 

czytelność danych

kierunek opisu na osi poziomej

(5) 2 minima lokalne i 2 maksima lokalne - jakie wydarzenia w Polsce lub na świecie mogły mieś wpływ na wysoki albo niski kurs polskiej waluty w stosunku do EUR - informacje pod wykresem 

 

Klasa 2e

Zajęcia 7. Wysłuchaj pogadanki nauczyciela. (2 h)

Przygotuj dokument w WORD, wykorzystując narzędzie do wstawiania symboli i równań.

Zmień nazwę dokumentu na KoszykowkIN (I - pierwsza litera imienia, N - pierwsza litera nazwiska)

Dokument pobierz jako PDF

Do nauczyciela wyślij dokument PDF i link do edycji WORD

 

koszykowka.pdf
Adobe Acrobat Document 138.6 KB

Zajęcia 6. Kursy walut (2 lekcje - praca w parach)

 

(1)

Zajrzyj na stronę: LINK Bankier.pl

Wprowadź ustawienia jak na zdjęciu po prawej stronie.

Odczytaj dane miesięczne i na ich podstawie przygotuj tabelę z danymi.

 

Przeczytaj treść całego projektu - spróbujcie podzielić zadania między siebie.

 

 

 

(2)

Zaloguj się na swoje szkolne konto Office365

Dokument udostępnij koledze/koleżance.

Przygotujcie tabelę wg wzoru, wypełnij ją autentycznymi danymi odczytanymi z wykresów na stronie Bankier.pl

(3)

Na podstawie tabeli przygotuj wykres liniowy ze znacznikami danych.

Pod wykresem zapisz 3 wnioski wynikające z porównania kursów.

(4)

Na podstawie wybranych danych przygotuj wykres liniowy, ze znacznikami danych i sformatowany podobnie do wykresu po prawej stronie (zwróć uwagę na czytelność danych i kierunek opisu na osi poziomej.

Wybierz 2 minima lokalne i 2 maksima lokalne.

Wyszukaj informacji w Internecie: jakie wydarzenia w Polsce lub na świecie mogły mieś wpływ na wysoki albo niski kurs polskiej waluty w stosunku EUR.

Informacje zapisz pod wykresem.

 

 

 

 

Gotową pracę udostępnij nauczycielowi do edycji.

Zajęcia. Kurs Cyberprzemoc

Kod otrzymasz od nauczyciela.

Zaloguj się.

Kod sfotografuj - zdjęcie dodaj do ulubionych.

Ukończ kurs.

Nic nie wysyłasz - nauczyciel widzi Twoje postępy.

https://bezpieczniwsieci.edu.pl/

 

  1. Cyberprzemoc
  2. Cyberzagrożenia. Jak nie dać się zhakować?
  3. Cyfrowe ślady i wizerunek online
  4. Fake news, dezinformacja w sieci. Nie daj się wkręcić!
  5. Nielegalne i szkodliwe treści w internecie
  6. Prywatność w cyfrowym świecie

2a / 2c / 2d

Zajęcia 5.  (2h) Triki w arkuszu

Kliknij w LINK. 

LINK

Pobierz i otwórz plik na swoim koncie Miceosoft365 (jako kopię).

Obejrzyj film wraz z nauczycielem i wykonuj triki krok po kroku.

Sprawdź, które można wykonać w Excel w chmurze.

Gotowy plik udostępnij i link do jego edycji prześlij do nauczyciela.

Zajęcia 4. (2h) Wycieczka śladami Adama Mickiewicza.

Praca w grupie - podział na państwa: Francja, Niemcy, Litwa; podział na role.

Współpraca na jednym arkuszu kalkulacyjnym.

Wyszukanie w biografii:

  • czasu pobytu
  • miejsc związanych z patronem
  • ciekawostek
  • tablic
  • pomników
  • muzeów...

Stworzenie tabeli w arkuszu z informacjami:

  • miasto
  • miejsca w danym mieście  - wypisane w optymalnej kolejności zwiedzania
  • co do zobaczenia / zwiedzania / dlaczego
  • koszty wejścia / odwiedzenia - dla ucznia, dla nauczyciela, dla dorosłego
  • czas potrzebny na zwiedzenie
  • środek transportu - jeśli potrzebny to jaki
  • ...

Pamiętaj o spisie źródeł - linków do informacji pod tabelą.

LIDER grupy przesyła link do skończonej pracy wraz z imionami i nazwiskami członków grupy do nauczyciela.

 

Do wykorzystania

https://culture.pl/pl/artykul/mickiewicz-od-nowogrodka-do-konstantynopola-storymap

https://culture.pl/pl/search/adam%20mckiewicz

Turcja: https://www.gov.pl/web/turcja/adam-mickiewicz

https://ciekawostkihistoryczne.pl/leksykon/adam-mickiewicz-1798-1855/

2e

Zajęcia 5. (2h) Wykresy w Excelu

zad. 1 Kliknij w link - otwórz w na swoim koncie w chmurze.

LINK Naciśnij Plik. Zapisz jako / Zapisz kopię w trybie online

Sprawdź czy można edytować.

zad. 2 Wykonaj wykresy z danych znajdujących się na 4 arkuszach, tak, aby były jak najbardziej podobne do  przykładowych rysunków.

Gotowy plik udostępnij nauczycielowi do edycji.

Zajęcia 4.  (2h) Triki w arkuszu

Kliknij w LINK. 

LINK

Pobierz i otwórz plik na swoim koncie Miceosoft365 (jako kopię).

Obejrzyj film wraz z nauczycielem i wykonuj triki krok po kroku.

Sprawdź, które można wykonać w Excel w chmurze.

Gotowy plik udostępnij i link do jego edycji prześlij do nauczyciela.


Zajęcia 3. (3h) Ankieta w FORMS - zbieranie danych do arkusza kalkulacyjnego

 

  1. Wysłuchaj pogadanki nauczyciela
  2. Zapoznaj się z instrukcją tworzenia ankiety
  3. Przygotuj ankietę na wybrany wspólnie z klasą temat wg zasad:
  • opis ankiety - po co / kto / przetwarzanie danych
  • 10 pytań
  • co najmniej 2 sekcje
  • 5 rodzajów pytań
  • metryczka (liczona oddzielnie): płeć / wiek / miejsce zamieszkania / klasa / ... - na końcu ankiety - w drugiej sekcji

Skrócony link do ankiety wyślij do nauczyciela.

Forms_krok_po_kroku.pdf
Adobe Acrobat Document 887.2 KB

Zadanie 2. Obsługa poczty - reguły

 

Zaloguj się na stronie:

www.office.com

Przeczytaj instrukcję - wykonaj krok po kroku

Automatyczny podpis email i tworzenie no
Adobe Acrobat Document 367.4 KB

Posłuchaj

Pogadanka o ankietach.

LINK

Dane surowe - dane uporządkowane

https://forms.office.com/e/MdmfLpDefJ


Zadanie 1. A jak tam było na wakacjach...

  1. Omówienie programu klasy 2 z informatyki
  2. Zapoznanie z systemem oceniania
  3. Jakie badania naukowe ilościowe i na jaki temat chcielibyśmy przeprowadzić w szkole?
  4. Wybierz jedno zdjęcie z wakacji z architekturą, krajobrazem, sztuką..., najlepiej bez osób.
  5. Napisz list do nauczyciela:
  • Dołącz zdjęcie jako załącznik.
  • W treści listu napisz gdzie zostało zrobione i dlaczego je zrobiła/eś.
  • Podpisz się imieniem, nazwiskiem i klasą

KLASA 2

Rozkład materiału nauczania informatyki w zakresie podstawowym dla liceum ogólnokształcącego i technikum – Informatyka na czasie

Rozdział 1. Arkusz kalkulacyjny i bazy danych

1 Jak pobierać dane do arkusza kalkulacyjnego 3 II.3c, II.4

2 Wyciągamy wiedzę z danych 4 II.3c, II.4

3 Korespondencja seryjna 2 II.2, II.3b, II.3.c, II.3d

4 Relacyjne bazy danych 3 II.2, II.3c, II.3d

P Współdziałanie aplikacji – projekt zespołowy 3 II.3b, II.3c, II.3d, II.4, IV.6

Rozdział 2. Algorytmika i programowanie w języku C++

5 Od problemu do programu 4 I.1, I.5, II.1, II.2

6 Wyszukujemy i sumujemy 2 I.1, I.5, II.1, II.2

7 System binarny 3 I.2a, I.5, II.1

8 Czy ta liczba jest pierwsza? 3 I.2a, I.5, II.1

9 Algorytm Euklidesa i działania na ułamkach 3 I.2a, I.5, II.1

Rozdział 3. Algorytmika i programowanie w języku Python

10 Od problemu do programu 4 I.1, I.5, II.1, II.2

11 Wyszukujemy i sumujemy 2 I.1, I.5, II.1, II.2

12 System binarny 3 I.2a, I.5, II.1

13 Czy ta liczba jest pierwsza? 3 I.2a, I.5, II.1

 14 Algorytm Euklidesa i działania na ułamkach 3 I.2a, I.5, II.1

Szkoła Podstawowa nr 5

d. Gimnazjum nr 1

im. Zbigniewa Gęsickiego "Juno"

ul. Pułaskiego 6/8

o5-820 Piastów

tel.: 22 723 14 72
www: sp5piastow@edu.pl 

e-mail: sp5@piastow.pl

 

Liceum Ogólnokształcące

z Oddziałami Dwujęzycznymi

im. Adama Mickiewicza

w Piastowie