10_Trojkat_kompetencji.pdf
Adobe Acrobat Document 425.9 KB

 Zajęcia. Nauka na KhanAcademy - HTML

Zadanie wstępne:

     Dołącz do Twojej wirtualnej klasy przez zalogowanie się do serwisu 

Najpierw:

  1. Wejdź na stronę khanacademy.org/login
  2.  Zaloguj się.
  3. Kliknij w swoją nazwę użytkownika w prawym górnym rogu.
  4. Wybierz "Profil," i przejdź w swoim profilu do zakładki "Trenerzy".
  5. Zapisz się pełnym imieniem i nazwiskiem.
  6. Poczekaj, aż nauczyciel doda Ci zadanie.
  7. Wykonaj zadanie; Kurs HTML 1 - masz na to 2 tygodnie.
  8. Dołącz do klasy:

Klasa 1

Zajęcia 9. Moja pierwsza strona WWW

1. W notatniku zapisz:

<html>

<meta></meta>

<body>

<p>Moja pierwsza strona WWW</p>

<table>

 

<tr><td>A</td><td>B</td></tr> 

 

</table>

</body>

</html>

 

Wiersz szósty instrukcji skopiuj 10 razy,  i wklej za każdym razem w nowym wierszu,

 

2. Plik: Zapisz jako  / Zapisz jako typ: Wszystkie pliki / indexUU.html - gdzie UU to Twoje inicjały

Otwórz - w przeglądarce zobaczysz swoją stronę.

Aby pracować na pliku naciśnij prawym przyciskiem myszy ikonę pliku / otwórz za pomocą / Notatnik

Zapisz zmiany / Przeglądarkę odświeżasz F5

 

3. Zajrzyj na stronę: https://ifj.edu.pl/private/krawczyk/kurshtml/

Znajdź instrukcję i pokoloruj tabelę - każda komórka ma być w innym kolorze.

Tabela ma mieć 10 wierszy, po 2 komórki w każdym.

Tabela ma mieć obramowanie.

 

Plik index.html zapisz na swoim dysku OneDrive  na platformie Microsoft365

Plik wyślij (jako załącznik albo link) do nauczyciela wg zasad.

Zajęcia 8 (3h) Turniej Rummikub 

Przeczytaj zasady gry STANDARD  Zasady

Zagraj grę z samouczkiem 

Graj w 4 osoby (najmniej 3) - jedna generuje kod (czas ruchy 30 s, cena gry 100)

Proszę o ustawienie pseudonimu jednakowego na każdą grę.

Po każdej rozgrywce zwycięzca robi zrzut ekranu albo zdjęcie.

Na 2 i 3 lekcji zdjęcia z rozegranych gier wysyła do nauczyciela, który przyznaje punkty.

GRA

1 lekcja - uczymy się

2/3 lekcja - turniej klasowy (co najmniej 4 rozegrane gry na każdą osobę - z osobami z klasy)

dla nieobecnych - komunikacja online

Turniej międzyklasowy - dla chętnych

Zajęcia 7. Wystąpienie publiczne - o czym pamiętać?

Prezenter:

 

  • ubrany stosownie do wydarzenia - schludnie, strój nie odrywa uwagi od prezentacji, jeśli para - strój ich łączy; uczesany; naturalny makijaż opcjonalnie
  • para/trójka dzieli się zadaniami
  • może korzystać z notatek, ale nie czyta ich cały czas; jeśli już czyta to z odpowiednią intonacją - zna tekst
  • oswojony jest z przygotowanym materiałem
  • odnosi się do przykładów w prezentacji
  • przećwiczył wystąpienie - jest naturalny, swobodny
  • mówi do publiczności, nie zasłania ust i twarzy
  • używa klasycznego polskiego języka, nie kolokwialnego
  • jest przygotowany na dyskusję z publiczności
  • zaciekawia publiczność

Zajęcia 7. Prezentacja doskonała (praca w parach 1 + 2 h)

  1. Wybierz temat
  2. Wykonaj prezentację wg ustalonych zasad
  3. Przygotuj dokument tekstowy z notatkami prelegenta
  4. Przedstaw prezentację przed grupą

 

Zadanie 1: 

  • Podzielcie się na pary. Zalogujcie się na Microsoft365.
  • Jedna osoba tworzy dokument w WORD i udostępnia drugiej.
  • Stwórzcie konspekt prezentacji. Zróbcie wyszukiwanie.
  • Prześlijcie konspekt prezentacji (link do udostępnionego dokumentu) - po 1 lekcji
Art by Ryszard Kaja (16 January 1962 – 17 April 2019) Dachshund poster
Art by Ryszard Kaja (16 January 1962 – 17 April 2019) Dachshund poster

Zadanie 2: Prześlij prezentację wraz z notatkami prelegenta po 3 lekcji.

PREZENTACJA

  • prezentacja demonstracyjna (mało tekstu)
  • prezentacja spójna graficznie (czcionka, kolory, ułożenie tekstu)
  • prezentacja czytelna (kolory dobrane, grafika nie przysłania tekstu, tekst rozsunięty)
  • brak pustych slajdów, SLAJD POCZĄTKOWY, SLAJD KOŃCOWY
  • do 10 slajdów
  • grafika na slajdach dobrana do treści
  • linki przy każdej grafice
  • oszczędna lub brak animacji
  • linki na końcu do źródeł informacji
  • waga do 10 MB

NOTATKI

  • podział na slajdy
  • czcionka 14 Arial / Times New Roman / Calibri
  • odstęp między wierszami 1,5
  • marginesy 2cm z każdej strony
  • nazwiska, daty, miejsca, ważne dla tematu - pogrubione
  • do jednej strony A4 na osobę

WIEDZA 

  • Zrób niezbędny research - wyszukiwanie

To właśnie od tego kroku należy rozpocząć przygotowanie prezentacji. Warto dokładnie przeanalizować przydzielony temat i zastanowić się, jakie wiadomości powinny się znaleźć w prezentowanym referacie. Informacji należy szukać w różnych źródłach, jednak najlepiej opierać się na monografiach, książkach i opracowaniach naukowych. Artykuły z Internetu i prasy mogą służyć uzupełnieniu prezentacji o ciekawe i aktualne przykłady.

  • Przygotuj plan prezentacji

Jeśli wszystkie niezbędne materiały zostały już zgromadzone, kolejnym krokiem jest przygotowanie planu prezentacji. Swoje wystąpienie warto uzgodnić z prowadzącym zajęcia. Przy ustalaniu kolejności poruszanych zagadnień należy pamiętać o właściwej formie – prezentacja powinna rozpoczynać się krótkim wprowadzeniem do omawianego tematu. W rozwinięciu warto zawrzeć najważniejsze informacje; tę część można zakończyć krótkim zbiorem ciekawostek. W podsumowaniu należy umieścić wnioski i w kilku punktach streścić to, co zostało zawarte w rozwinięciu.

  • Nie umieszczaj wszystkiego w prezentacji

Studenci często zapominają o tym, że nie wszystko, o czym będą mówić, powinno być umieszczone na slajdach. W samej prezentacji powinny znaleźć się jedynie najważniejsze punkty i hasła-klucze; można umieścić także wnioski, ale sformułowane równoważnikami zdań. Student omawiający kolejne slajdy powinien jedynie posiłkować się tym, co zawarł w prezentacji.

  • Zadbaj o wizualną stronę prezentacji

Przy przygotowaniu prezentacji warto zadbać także o jej wizualną stronę. Fantazyjne przejścia między slajdami i wyszukane tła nie są mile widziane – wystarczy, że prezentacja jest przejrzysta, kolor czcionki i tła współgrają ze sobą i nie utrudniają odczytania treści, a ilość informacji zawartych na slajdach umożliwia swobodne notowanie.

  • Umieść odnośniki, linki i bibliografię

Na końcu prezentacji powinna znaleźć się bibliografia, czyli wykaz źródeł, z których student korzystał, przygotowując prezentację. Warto umieścić także linki do kilku artykułów naukowych, w których poruszane jest omawiane zagadnienie. Prezentację można wzbogacić o film i infografiki, co uczyni ją ciekawszą dla odbiorców.

  • Materiały - zasady prezentacji: LINK
  • Materiały - układ prezentacji: LINK

Wysłuchaj pogadanki nauczyciela, zapomnisz - obejrzyj materiały.

  • Lista TO DO po wykonaniu prezentacji

1a

Maria, Anhelina: Jak powstają banknoty?

Zuzia, Hanna, Jagoda: Wygląd polskiego pieniądza na przestrzeni lat

Dominik, Wojtek: Propaganda za pomocą pieniądza w PRL

Franek, Staszek: Monety kolekcjonerski

Mateusz, Paweł, Stanisław: Postaci z polskich banknotów

Martyna, Jagoda: Orzeł na polskich monetach

Emilia i Maria: Płatności kartą

Natalia, Weronika: Historia polskiej złotówki

Karolina:

Zuzanna, Hanna, Jagoda: Wygląd 100 zł na przestrzeni lat

Martyna, Jagoda: Orzeł na polskich monetach –ewolucja na przestrzeni lat

Antonina: Kobiety na polskich numizmatach

1c

Maja Ś i Emilka: Wydatki na korepetycje

Nina i Helena: Moneta polskiego złotego na przestrzeni lat

Hanna O, Zosia P. : Banknoty polskiego złotego na przestrzeni lat

Anna i Anastazja: Historia Narodowego Banku Polskiego

Jan i Szymon: Polski banknot - wygląd i zabezpieczenia

Zosia R i Tosia: Finanse sportowe Roberta Kubicy

Hanna i Kalina:  Najsławniejsze skoki na bank w Polsce

Isa i Maria: Monety kolekcjonerskie

Maja i Nastka: Zarządzanie budżetem domowym

Martyna i Zosia: Wydatki na osobę z niepełnosprawnościami w Polsce

Maja i Oliwia: Wydatki studenckie

Franciszek: Polski złoty i inflacja współcześnie

Anna i Maria: Koszty wyposażenia karetki

Zofia: Funkcja emisyjna NBP

1e2

Nadia, Wiktoria, Natalia M.: Skład polskiej złotówki

Gosia, Nina: Koszty IB

Zuzanna, Krzysiek: Banknot polski na osi czasu

Michalina, Agata: Początki polskiego złotego

Laura, Zuzia T.: Denominacja 1994 roku

Norbert, Tomasz: Wartość polskiego złotego na przestrzeni lat

Blanka, Zosia: Produkcja banknotów

Hania, Natalia K.: banknoty kolekcjonerskie

1d

Patrycja, Zosia A., Lena -  Wygląd banknotów w PRL

Ksawery, Bartek - Budowa i skład monety polskiej / Zabezpieczenia banknotów

Antek, Janek, Iwo - Wydarzenia które wpłynęły na wartość złotego

Ignacy, Wojtek, Bartek - Przypadki deflacji na świecie

Mateusz, Igor, Stachu - Ile kosztuje wyżywienie sportowca?

Zosia - Władysław Grabski i jego reforma

Kacper, Antek, Mikołaj: Postaci z banknotów polskich

Agnieszka: Funkcja emisyjna NBP

Aleksander, Remigiusz: Historia Mennicy Polskiej

Bartek, Franek, Ignacy: Proces tworzenia pieniądza

Anna: Zalety i wady płatności gotówkowych

Natalia, Julia: Hiperinflacja w Polsce

Kajetan, Tymek: Banknot 500 zł

1f

Wiktor i Wiktor: Przełom kryptowalutowy

Hania i Zuzia: Banknoty kolekcjonerskie

Wiktor i Mateusz: Historia i działanie aplikacji Blik

Marcin i Jakub: Wpływ AI na pieniądze

Adam: Siłownia domowa a siłownia publiczna - porównanie wydatków

Franek i Tymon: Bezpieczeństwo płatności on-line

Ania i Zosia: Denominacja 1994

Kasia i Zuzia: Statystyki w aplikacjach finansowych

Julia: Oszustwa finansowe przez linki

Maciej i Piotr: Jak rozwiązać problem nadmiernych wydatków na ubrania i modę?

Oliwia i Hanna: Porównanie kosztów wyjazdu na narty Polska, Włochy, Austria

1e1

Problemy ze snem - świadomy sen: Kalina, Olga, Zofia, Julia, Oliwia


Zajęcia 6. Edytor tekstu - formatowanie

Zaloguj się do swojego konta Office365

Pobierz plik.

Skopiuj tekst i wklej do WORD w Office365

Przeczytaj uważnie tekst.

Sformatuj go według zasad języka polskiego.

  1. początek zdania i nazwy własne wielką literą
  2. nowa myśl od nowego akapitu
  3. wiersze w odstępie 1,5
  4. pojedyncze spacje po znakach interpunkcyjnych, nie przed
  5. czcionka Verdana 12 pkt.
  6. wyjustowanie do obu stron
  7. margines z każdej strony 2,0 cm
  8. nazwę Narodowego Banku Polskiego zapisz kursywą
  9. nominały banknotów zapisz czcionką pogrubioną
  10. użyj wypunktowania przy wymienianiu nominałów banknotów w obiegu

Pracę prześlij do nauczyciela w trybie do edycji.

Użyj swojego emaila szkolnego. Pamiętaj o zasadach wysyłania emaila.

Banknoty.pdf
Adobe Acrobat Document 68.0 KB

Zajęcia 5: Avatar osobisty

Stwórz Avatara podobnego do siebie.

Wstaw Avatara na zdjęcie profilowe konta służbowego Microsoft365.

Wyślij list o zmianie zdjęcia profilowego do nauczyciela.


Zajęcia 4. Zarządzanie projektami Zwolnieni z Teorii

 

FILM: https://youtu.be/X-7Vllyol8A?si=l6n6weIi0Tc-d7b3

 

ARTYKUŁ: https://mtc.pl/blog/zarzadzanie-projektami/

 

Portal Zwolnieni z Teorii: https://zwolnienizteorii.pl/

Zajęcia 3. Wyszukiwanie - przetestuj swoje umiejętności

Wysłuchaj pogadanki nauczyciela.

Przyjrzyj się, jak można pisać po dokumentach pdf.

Rozwiąż test.

wyszukiwanie_proba.pdf
Adobe Acrobat Document 107.9 KB

Zajęcia 2. Jak stworzyć hasło łatwe do zapamiętania i trudne do złamania? praca na lekcji - praca na ocenę

Zaloguj/zarejestruj się na portalu Canva kontem szkolnym. Jeżeli chcesz szerszy dostęp w programie - napisz do nauczyciela.

  1. Przygotuj infografikę podobną do tej na zdjęciu - wypełnij ją TYLKO etapami tworzenia hasła (patrz: zielone napisy na zdjęciu).
  2. Wymyśl własne hasło, dodaj pasującą do niego grafikę (możesz skorzystać z szablonu). 
  3. Dodaj pole z siłą wymyślonego przez siebie hasła i z informacją o czasie jego złamania (razem będzie 5 pól).
  4. Pobierz grafikę (format png albo jpg).
  5. List wyślij do nauczyciela wg ustalonych zasad.

Serwisy do sprawdzenia siły hasła:

Password Strength Checker (passwordmeter.com)

Password Strength Meter (passwordmonster.com)

 

Zadanie 1.  Zasady współpracy i wymagania edukacyjne - Informatyka

 

1) Otwórz przeglądarkę Google Chrome.

Prawy górny róg - trzy kropki ...

Kliknij Nowe okno incognito

Wpisz adres: https://www.office.com/

Zaloguj się.

 

2) Zapoznaj się z zasadami współpracy i wymaganiami edukacyjnymi z informatyki na poziomie podstawowym - dołącz do formularza w wybrany sposób.

Według nich będziemy współpracować i wystawiać oceny, również śródroczne i roczne.

 

Czytaj z uwagą i korzystaj ze swoich praw.

 

Nauka - Technologia - Innowacja - Ekonomia

Aktywność - Komunikacja - Timing


KLASA 1

Rozkład materiału nauczania informatyki w zakresie podstawowym dla liceum ogólnokształcącego i technikum – Informatyka na czasie

Rozdział 1. Urządzenia komputerowe w sieci

1 Systemy operacyjne w środowisku sieciowym 2 III.3, V.3

2 Nowe technologie i oprogramowanie 1 III.1, III.2

3 Sieci komputerowe – budowa i usługi 2 III.1, III.4, IV.5

4 E-usługi 1 IV.2

5 Korzystanie z e-zasobów i współpraca zdalna 1 V.1, V.2

Rozdział 2. Edytor tekstu i prezentacje

6 Rozbudowane dokumenty tekstowe 3 II.3b

7 Sztuka prezentacji 2 II.3e

P Nowoczesne technologie w służbie człowiekowi – projekt zespołowy 3 II.3a, II.3b, II.3e, IV.1, IV.2, IV.3, IV.5, IV.6

Rozdział 3. Społeczeństwo w Internecie

8 Moja cyfrowa tożsamość 1 IV.4, V.1, V.2, V.4

9 Przemiany społeczne a technologie 1 IV.2, V.1, V.2, V.4

10 Cyberbezpieczeństwo 2 III.1, III.2, III.3, V.1, V.3, V.4

Rozdział 4. Strony WWW i grafika komputerowa

11 Tworzenie stron internetowych 3 II.3a, II.3f

12 Grafika 2D i 3D 4 II.3a, II.3f

 P Responsywna strona WWW w systemie CMS – projekt zespołowy 4 II.3f, II.4, III.2 

Szkoła Podstawowa nr 5

d. Gimnazjum nr 1

im. Zbigniewa Gęsickiego "Juno"

ul. Pułaskiego 6/8

o5-820 Piastów

tel.: 22 723 14 72
www: sp5piastow@edu.pl 

e-mail: sp5@piastow.pl

 

Liceum Ogólnokształcące

z Oddziałami Dwujęzycznymi

im. Adama Mickiewicza

w Piastowie