Zajęcia. Nauka na KhanAcademy - HTML
Zadanie wstępne:
Dołącz do Twojej wirtualnej klasy przez zalogowanie się do serwisu
Najpierw:
Zajęcia 9. Moja pierwsza strona WWW
1. W notatniku zapisz:
<html>
<meta></meta>
<body>
<p>Moja pierwsza strona WWW</p>
<table>
<tr><td>A</td><td>B</td></tr>
</table>
</body>
</html>
Wiersz szósty instrukcji skopiuj 10 razy, i wklej za każdym razem w nowym wierszu,
2. Plik: Zapisz jako / Zapisz jako typ: Wszystkie pliki / indexUU.html - gdzie UU to Twoje inicjały
Otwórz - w przeglądarce zobaczysz swoją stronę.
Aby pracować na pliku naciśnij prawym przyciskiem myszy ikonę pliku / otwórz za pomocą / Notatnik
Zapisz zmiany / Przeglądarkę odświeżasz F5
3. Zajrzyj na stronę: https://ifj.edu.pl/private/krawczyk/kurshtml/
Znajdź instrukcję i pokoloruj tabelę - każda komórka ma być w innym kolorze.
Tabela ma mieć 10 wierszy, po 2 komórki w każdym.
Tabela ma mieć obramowanie.
Plik index.html zapisz na swoim dysku OneDrive na platformie Microsoft365
Plik wyślij (jako załącznik albo link) do nauczyciela wg zasad.
Zajęcia 8 (3h) Turniej Rummikub
Przeczytaj zasady gry STANDARD Zasady
Zagraj grę z samouczkiem
Graj w 4 osoby (najmniej 3) - jedna generuje kod (czas ruchy 30 s, cena gry 100)
Proszę o ustawienie pseudonimu jednakowego na każdą grę.
Po każdej rozgrywce zwycięzca robi zrzut ekranu albo zdjęcie.
Na 2 i 3 lekcji zdjęcia z rozegranych gier wysyła do nauczyciela, który przyznaje punkty.
1 lekcja - uczymy się
2/3 lekcja - turniej klasowy (co najmniej 4 rozegrane gry na każdą osobę - z osobami z klasy)
dla nieobecnych - komunikacja online
Turniej międzyklasowy - dla chętnych
Zajęcia 7. Wystąpienie publiczne - o czym pamiętać?
Prezenter:
Zajęcia 7. Prezentacja doskonała (praca w parach 1 + 2 h)
Zadanie 1:
Zadanie 2: Prześlij prezentację wraz z notatkami prelegenta po 3 lekcji.
PREZENTACJA
NOTATKI
WIEDZA
To właśnie od tego kroku należy rozpocząć przygotowanie prezentacji. Warto dokładnie przeanalizować przydzielony temat i zastanowić się, jakie wiadomości powinny się znaleźć w prezentowanym referacie. Informacji należy szukać w różnych źródłach, jednak najlepiej opierać się na monografiach, książkach i opracowaniach naukowych. Artykuły z Internetu i prasy mogą służyć uzupełnieniu prezentacji o ciekawe i aktualne przykłady.
Jeśli wszystkie niezbędne materiały zostały już zgromadzone, kolejnym krokiem jest przygotowanie planu prezentacji. Swoje wystąpienie warto uzgodnić z prowadzącym zajęcia. Przy ustalaniu kolejności poruszanych zagadnień należy pamiętać o właściwej formie – prezentacja powinna rozpoczynać się krótkim wprowadzeniem do omawianego tematu. W rozwinięciu warto zawrzeć najważniejsze informacje; tę część można zakończyć krótkim zbiorem ciekawostek. W podsumowaniu należy umieścić wnioski i w kilku punktach streścić to, co zostało zawarte w rozwinięciu.
Studenci często zapominają o tym, że nie wszystko, o czym będą mówić, powinno być umieszczone na slajdach. W samej prezentacji powinny znaleźć się jedynie najważniejsze punkty i hasła-klucze; można umieścić także wnioski, ale sformułowane równoważnikami zdań. Student omawiający kolejne slajdy powinien jedynie posiłkować się tym, co zawarł w prezentacji.
Przy przygotowaniu prezentacji warto zadbać także o jej wizualną stronę. Fantazyjne przejścia między slajdami i wyszukane tła nie są mile widziane – wystarczy, że prezentacja jest przejrzysta, kolor czcionki i tła współgrają ze sobą i nie utrudniają odczytania treści, a ilość informacji zawartych na slajdach umożliwia swobodne notowanie.
Na końcu prezentacji powinna znaleźć się bibliografia, czyli wykaz źródeł, z których student korzystał, przygotowując prezentację. Warto umieścić także linki do kilku artykułów naukowych, w których poruszane jest omawiane zagadnienie. Prezentację można wzbogacić o film i infografiki, co uczyni ją ciekawszą dla odbiorców.
Wysłuchaj pogadanki nauczyciela, zapomnisz - obejrzyj materiały.
Maria, Anhelina: Jak powstają banknoty?
Zuzia, Hanna, Jagoda: Wygląd polskiego pieniądza na przestrzeni lat
Dominik, Wojtek: Propaganda za pomocą pieniądza w PRL
Franek, Staszek: Monety kolekcjonerski
Mateusz, Paweł, Stanisław: Postaci z polskich banknotów
Martyna, Jagoda: Orzeł na polskich monetach
Emilia i Maria: Płatności kartą
Natalia, Weronika: Historia polskiej złotówki
Karolina:
Zuzanna, Hanna, Jagoda: Wygląd 100 zł na przestrzeni lat
Martyna, Jagoda: Orzeł na polskich monetach –ewolucja na przestrzeni lat
Antonina: Kobiety na polskich numizmatach
Maja Ś i Emilka: Wydatki na korepetycje
Nina i Helena: Moneta polskiego złotego na przestrzeni lat
Hanna O, Zosia P. : Banknoty polskiego złotego na przestrzeni lat
Anna i Anastazja: Historia Narodowego Banku Polskiego
Jan i Szymon: Polski banknot - wygląd i zabezpieczenia
Zosia R i Tosia: Finanse sportowe Roberta Kubicy
Hanna i Kalina: Najsławniejsze skoki na bank w Polsce
Isa i Maria: Monety kolekcjonerskie
Maja i Nastka: Zarządzanie budżetem domowym
Martyna i Zosia: Wydatki na osobę z niepełnosprawnościami w Polsce
Maja i Oliwia: Wydatki studenckie
Franciszek: Polski złoty i inflacja współcześnie
Anna i Maria: Koszty wyposażenia karetki
Zofia: Funkcja emisyjna NBP
Nadia, Wiktoria, Natalia M.: Skład polskiej złotówki
Gosia, Nina: Koszty IB
Zuzanna, Krzysiek: Banknot polski na osi czasu
Michalina, Agata: Początki polskiego złotego
Laura, Zuzia T.: Denominacja 1994 roku
Norbert, Tomasz: Wartość polskiego złotego na przestrzeni lat
Blanka, Zosia: Produkcja banknotów
Hania, Natalia K.: banknoty kolekcjonerskie
Patrycja, Zosia A., Lena - Wygląd banknotów w PRL
Ksawery, Bartek - Budowa i skład monety polskiej / Zabezpieczenia banknotów
Antek, Janek, Iwo - Wydarzenia które wpłynęły na wartość złotego
Ignacy, Wojtek, Bartek - Przypadki deflacji na świecie
Mateusz, Igor, Stachu - Ile kosztuje wyżywienie sportowca?
Zosia - Władysław Grabski i jego reforma
Kacper, Antek, Mikołaj: Postaci z banknotów polskich
Agnieszka: Funkcja emisyjna NBP
Aleksander, Remigiusz: Historia Mennicy Polskiej
Bartek, Franek, Ignacy: Proces tworzenia pieniądza
Anna: Zalety i wady płatności gotówkowych
Natalia, Julia: Hiperinflacja w Polsce
Kajetan, Tymek: Banknot 500 zł
Wiktor i Wiktor: Przełom kryptowalutowy
Hania i Zuzia: Banknoty kolekcjonerskie
Wiktor i Mateusz: Historia i działanie aplikacji Blik
Marcin i Jakub: Wpływ AI na pieniądze
Adam: Siłownia domowa a siłownia publiczna - porównanie wydatków
Franek i Tymon: Bezpieczeństwo płatności on-line
Ania i Zosia: Denominacja 1994
Kasia i Zuzia: Statystyki w aplikacjach finansowych
Julia: Oszustwa finansowe przez linki
Maciej i Piotr: Jak rozwiązać problem nadmiernych wydatków na ubrania i modę?
Oliwia i Hanna: Porównanie kosztów wyjazdu na narty Polska, Włochy, Austria
Problemy ze snem - świadomy sen: Kalina, Olga, Zofia, Julia, Oliwia
Zajęcia 6. Edytor tekstu - formatowanie
Zaloguj się do swojego konta Office365
Pobierz plik.
Skopiuj tekst i wklej do WORD w Office365
Przeczytaj uważnie tekst.
Sformatuj go według zasad języka polskiego.
Pracę prześlij do nauczyciela w trybie do edycji.
Użyj swojego emaila szkolnego. Pamiętaj o zasadach wysyłania emaila.
Zajęcia 5: Avatar osobisty
Stwórz Avatara podobnego do siebie.
Wstaw Avatara na zdjęcie profilowe konta służbowego Microsoft365.
Wyślij list o zmianie zdjęcia profilowego do nauczyciela.
Testy sprawdzone - wyniki opublikowane:
https://forms.office.com/e/154NJGnKMK
https://forms.office.com/e/fWpkziE3zm
termin poprawkowy: https://forms.office.com/e/F6Gt4t240g
Zajęcia 4. Zarządzanie projektami Zwolnieni z Teorii
FILM: https://youtu.be/X-7Vllyol8A?si=l6n6weIi0Tc-d7b3
ARTYKUŁ: https://mtc.pl/blog/zarzadzanie-projektami/
Portal Zwolnieni z Teorii: https://zwolnienizteorii.pl/
Zajęcia 3. Wyszukiwanie - przetestuj swoje umiejętności
Wysłuchaj pogadanki nauczyciela.
Przyjrzyj się, jak można pisać po dokumentach pdf.
Rozwiąż test.
Zajęcia 2. Jak stworzyć hasło łatwe do zapamiętania i trudne do złamania? - praca na lekcji - praca na ocenę
Zaloguj/zarejestruj się na portalu Canva kontem szkolnym. Jeżeli chcesz szerszy dostęp w programie - napisz do nauczyciela.
Serwisy do sprawdzenia siły hasła:
Password Strength Checker (passwordmeter.com)
Password Strength Meter (passwordmonster.com)
Zadanie 1. Zasady współpracy i wymagania edukacyjne - Informatyka
1) Otwórz przeglądarkę Google Chrome.
Prawy górny róg - trzy kropki ...
Kliknij Nowe okno incognito
Wpisz adres: https://www.office.com/
Zaloguj się.
2) Zapoznaj się z zasadami współpracy i wymaganiami edukacyjnymi z informatyki na poziomie podstawowym - dołącz do formularza w wybrany sposób.
Według nich będziemy współpracować i wystawiać oceny, również śródroczne i roczne.
Czytaj z uwagą i korzystaj ze swoich praw.
Nauka - Technologia - Innowacja - Ekonomia
Aktywność - Komunikacja - Timing
KLASA 1
Rozkład materiału nauczania informatyki w zakresie podstawowym dla liceum ogólnokształcącego i technikum – Informatyka na czasie
Rozdział 1. Urządzenia komputerowe w sieci
1 Systemy operacyjne w środowisku sieciowym 2 III.3, V.3
2 Nowe technologie i oprogramowanie 1 III.1, III.2
3 Sieci komputerowe – budowa i usługi 2 III.1, III.4, IV.5
4 E-usługi 1 IV.2
5 Korzystanie z e-zasobów i współpraca zdalna 1 V.1, V.2
Rozdział 2. Edytor tekstu i prezentacje
6 Rozbudowane dokumenty tekstowe 3 II.3b
7 Sztuka prezentacji 2 II.3e
P Nowoczesne technologie w służbie człowiekowi – projekt zespołowy 3 II.3a, II.3b, II.3e, IV.1, IV.2, IV.3, IV.5, IV.6
Rozdział 3. Społeczeństwo w Internecie
8 Moja cyfrowa tożsamość 1 IV.4, V.1, V.2, V.4
9 Przemiany społeczne a technologie 1 IV.2, V.1, V.2, V.4
10 Cyberbezpieczeństwo 2 III.1, III.2, III.3, V.1, V.3, V.4
Rozdział 4. Strony WWW i grafika komputerowa
11 Tworzenie stron internetowych 3 II.3a, II.3f
12 Grafika 2D i 3D 4 II.3a, II.3f
P Responsywna strona WWW w systemie CMS – projekt zespołowy 4 II.3f, II.4, III.2
Szkoła Podstawowa nr 5
d. Gimnazjum nr 1
im. Zbigniewa Gęsickiego "Juno"
ul. Pułaskiego 6/8
o5-820 Piastów
tel.: 22 723 14 72
www: sp5piastow@edu.pl
e-mail: sp5@piastow.pl
Liceum Ogólnokształcące
z Oddziałami Dwujęzycznymi
im. Adama Mickiewicza
w Piastowie