Temat: Canva bez tajemnic (2h) - praca w parach lub indywidualna

Wykorzystaj wiedzę z kursów:

  • Tworzenie filmów – proste animacje i GIF-y
  • Tworzenie filmów – wideoprezentacje i screencasty

Przygotuj spot promocyjny w Canvie, w formie ruchomego pliku graficznego, Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Adama Mickiewicza w Piastowie.

Tematy do wyboru (zgłoś nauczycielowi):

  • IB - Paweł 3d // 
  • Dwujęzyczność
  • Wymiana polsko-niemiecka - Wojtek i Alek 3a//Maja i Natalia 3a
  • Wolontariat - Natalia i Hania 3a
  • Biblioteka - Julia i Ola 3a // Karolina 3a // Maja i Zuza 3d // Wiktoria i Karolina 3c
  • Kącik czytelniczy
  • Szkolne korytarze - Zuza i Ines 3a // Maciej i Gabrysia 3c
  • Hala sportowa - Ignacy i Michał 3a // Antoni i Jan 3d // Ignacy i Miłosz 3d // Basia i Zuza 3d
  • Zajęcia sportowe - Stanisław i Kacper 3a // Kinga i Oliwia 3a
  • Wycieczki międzynarodowe - Ignacy i Krzysztof 3a // Tosia 3d // Natalia i Małgosia 3d
  • Wycieczki krajowe - Amelia i Aleksandra 3c
  • Warsztaty przedmiotowe
  • Samorząd Uczniowski
  • Impreza szkolna - Maja i Maria 3c
  • Koła zainteresowań
  • Patronaty klas
  • Konkursy szkolne i poza szkolne
  • Budynek szkoły Mikołaj i Maja 3c // Hubert + Aleksander 3c

 

NaCoBeZu (x3): 

  • wykorzystanie logotypu szkoły
  • wykorzystanie zdjęć ze strony szkoły
  • czas od 1 min do 5 min
  • film zawiera autorskie hasło promocyjne
  • film zawiera motyw dźwiękowy
  • film jest in plus
  • film jest rzetelny i pomysłowy
  • film nikogo i niczego nie obraża i nie uraża
  • film na końcu zawiera autora, źródła grafiki i dźwięku i inne zapisy honorujące prawa autorskie (do 10 s)
  • film pobrany w formacie MP4 i link do udostępniania przesłany do nauczyciela w terminie
  • * użyta funkcja Nagraj się - Ty mówisz hasło promocyjne "w kółeczku"

Temat: Canva bez tajemnic (1h)

Test sprawdzający wiedzę z kursu.

Przypomnij sobie wiedzę z kursu.

Udziel odpowiedzi na pytania.

Powodzenia!

Temat: Canva bez tajemnic (4h)

Zarejestruj się na platformie Sektor 3:0

Po zalogowaniu wejdź na kurs 

Projektowanie w Canva – zaawansowane narzędzia i metody

  • Przejdź 6 modułów kursu wraz z Wprowadzeniem i Zakończeniem.
  • Po ukończeniu Modułu 3 - wyślij nauczycielowi zrzut ekranu - jak na zdjęciu poniżej.
  • Po zakończeniu Modułu 6 i Zakończenia - wyślij nauczycielowi podobny zrzut ekranu (39/39 kroków i 100% ukończenia) i certyfikat uzyskany po realizacji kursu, jako załącznik -plik pdf.

Zajęcia 6. Zagrożenia finansowe (2 h)

Wykorzystując wiedzę z kursów https://bezpieczniwsieci.edu.pl/ przygotuj prezentację o zagrożeniach dotyczących korzystania z mobilnych usług finansowych (nie tylko w Internecie). Odwołaj się do wiedzy z kursu - czerp z nich, nie kopiuj, podaj autorów kursu, z którego korzystasz. Przydatny skrót klawiszowy Shift+Win+s. Twoja prezentacja powinna kończyć się przykładem z życia - wyszukaj go. 

Po wstępnym badaniu zasobów zaproponuj temat - zgłoś go nauczycielowi.

Gotową prezentację nazwij tytułem kursu, pobierz i prześlij plik do nauczyciela.

  • prezentacja informacyjna (jak notatka, artykuł - do samodzielnego odtwarzania, bez dopowiadania przez prezentera)
  • treść ma zawierać wiedzę z jednego z 7 kursów    https://bezpieczniwsieci.edu.pl/ 
  • prezentacja spójna graficznie (2 rodzaje i rozmiary czcionki: tytuł / treść, kolory dobrane do treści, grafika nie przysłania tekstu, tekst rozsunięty, czytelny)
  • SLAJD POCZĄTKOWY, SLAJD KOŃCOWY, do 10 slajdów
  • grafika na stronach
  • linki przy każdej grafice, linki na końcu do źródeł informacji (nazwa portalu + link)
  • treść ma zawierać przykład z życia ilustrujący zagrożenie (inny niż w kursie)
  • treść ma zawierać sposoby ochrony przed wybranym oszustwem, fake newsem, wyłudzeniami, itp.
  • waga do 10 Mb
  • przesłanie wg zasad i w terminie
  1. Cyberprzemoc Bernard 3a, Karolina 3a, Kinga 3a, Oliwia 3a, Antoni 3d, Kacper 3d, Jan 3d, Amelia 3d, Stanisław 3a, Krzysztof 3a
  2. Cyberzagrożenia. Jak nie dać się zhakować? Aleksander 3a, Maja K. 3a, Małgorzata 3d, Zuzanna 3d, Tymoteusz 3d
  3. Cyfrowe ślady i wizerunek online Karolina 3a, Natalia 3d
  4. Fake news, dezinformacja w sieci. Nie daj się wkręcić! Wojciech 3a, Adrian 3d, Zofia 3d, Mateusz 3d, Hanna 3a
  5. Nielegalne i szkodliwe treści w internecie Julia 3a, Zuzanna 3a, Franciszek 3d, Miłosz 3d, Kacper 3a, Ignacy F. 3a
  6. Prywatność w cyfrowym świecie Zuzanna 3d, Natalia 3a, Ignacy P. 3a
  7. Jak osiągnąć równowagę cyfrową? Maja S. 3a, Małgorzata 3d, Maria 3d, Barbara 3d, Julia W. 3a

Zajęcia 5 (1h - praca na lekcji)

Przygotowanie do debaty: Czy Polska powinna zmienić złotego na euro? 

Wybór uzasadnij.

10 uzasadnień za zmianą albo brakiem zmiany - dokonaj wyboru na lekcji.

Podaj argumenty za zmianą albo przeciw niej.

 

Argumenty wraz z uzasadnieniem oraz linkami do źródła informacji przy każdym argumencie, prześlij do nauczyciela na email szkolny.

 

Zajęcia 4. Kurs Cyberprzemoc

Kod otrzymasz od nauczyciela.

Zaloguj się.

Kod sfotografuj - zdjęcie dodaj do ulubionych.

Ukończ kurs.

Nic nie wysyłasz - nauczyciel widzi Twoje postępy.

https://bezpieczniwsieci.edu.pl/

 

  1. Cyberprzemoc
  2. Cyberzagrożenia. Jak nie dać się zhakować?
  3. Cyfrowe ślady i wizerunek online
  4. Fake news, dezinformacja w sieci. Nie daj się wkręcić!
  5. Nielegalne i szkodliwe treści w internecie
  6. Prywatność w cyfrowym świecie
  7. Jak osiągnąć równowagę cyfrową?

Zajęcia 3. Infografika w Canvie (2h)

Załóż konto na portalu Canva. Jeżeli chcesz szerszy dostęp w programie - napisz do nauczyciela.

Zapoznaj się z e-bookiem Cyberbezpieczeństwo

Wybierz jeden z tematów. Wyszukaj w portalu Canva szablony: Infografika edukacyjna.

Przygotuj infografikę na ten temat:

  • wymyśl układ treści albo zastosuj wybrany szablon
  • dodaj zdjęcia, emotikony, kształty...
  • wpisz najważniejsze informacje, zasady, zalecenia
  • dobierz spójną kolorystykę
  • zadbaj o czytelność treści i poprawność językową

Pobierz grafikę w formacie obrazu.

Prześlij na email nauczyciela.

 

Zadanie 2. Obsługa poczty - reguły

 

Wejdź na stronę:

https://www.office.com/

Przeczytaj instrukcję - wykonaj krok po kroku

Podpis i reguły
Automatyczny podpis email i tworzenie no
Adobe Acrobat Document 367.4 KB

Zadanie 1. A jak tam było na wakacjach...

  1. Omówienie programu klasy 3 z informatyki
  2. Zapoznanie z systemem oceniania
  3. Wybierz jedno zdjęcie z wakacji z architekturą, krajobrazem, sztuką..., najlepiej bez osób.
  4. Napisz list do nauczyciela:
  • Dołącz zdjęcie jako załącznik.
  • W treści listu napisz gdzie zostało zrobione i dlaczego je zrobiła/eś.
  • Podpisz się imieniem, nazwiskiem i klasą

KLASA 3

Rozkład materiału nauczania informatyki w zakresie podstawowym dla liceum ogólnokształcącego i technikum – Informatyka na czasie

Część III

Rozdział 1. Algorytmika i programowanie w języku C++

1 Algorytmy na tekstach 3 I.1, I.2b, I.5, II.1, II.2

2 Szyfrujemy wiadomości 3 I.1, I.2b, I.5, II.1, II.2

3 Sortujemy liczby 3 I.1, I.2c, I.5, II.1, II.2

4 Rozwiązywanie problemów z zastosowaniem metody zachłannej 4 I.1, I.2d, I.3, I.5, II.1, II.2

5 Rekurencja 3 I.2e, I.3, I.4, II.1, II.2

Rozdział 2. Algorytmika i programowanie w języku Python

6 Algorytmy na tekstach 3 I.1, I.2b, I.5, II.1, II.2

7 Szyfrujemy wiadomości 3 I.1, I.2b, I.5, II.1, II.2

8 Sortujemy liczby 3 I.1, I.2c, I.5, II.1, II.2

9 Rozwiązywanie problemów z zastosowaniem metody zachłannej 4 I.1, I.2d, I.3, I.5, II.1, II.2

10 Rekurencja 3 I.2e, I.3, I.4, II.1, II.2

Rozdział 3. Projekty zespołowe

11 Sterujemy robotem 3 I.1, II.1, II.2, II.3e, IV.1, IV.6

12 Algorytmika bez komputera 2 I.1, I.2

13 Bezpieczna praca w Internecie 3 II.3f, II.4, IV.2

14 Rozwiązywanie problemów z różnych dziedzin nauki z wykorzystaniem komputera 4 I.2, II.4, III.2, III.3, IV.3

 15 Analiza zmian technologicznych z ostatnich lat 2 III.1, III.2, III.3, III.4, V.4

Szkoła Podstawowa nr 5

d. Gimnazjum nr 1

im. Zbigniewa Gęsickiego "Juno"

ul. Pułaskiego 6/8

o5-820 Piastów

tel.: 22 723 14 72
www: sp5piastow@edu.pl 

e-mail: sp5@piastow.pl

 

Liceum Ogólnokształcące

z Oddziałami Dwujęzycznymi

im. Adama Mickiewicza

w Piastowie