Zajęcia 52.  28.05.2021

Temat:  Podsumowanie działania koła - rozdanie upominków

Zajęcia 50/51. 17.05.2021

Temat: Zawody robotyczne - pokaz działania czujników

Zajęcia 48/49. 10.05.2021

Temat: Mbot - symulator robota

Zajęcia 46/47. 26.04.2021

Temat: Zawody robotyczne - programowanie / pokaz działania

Zajęcia 44/45. 19.04.2021

Zawody robotyczne: działanie czujników sensorycznych

Zajęcia 42/43. 12.04.2021

Temat: Snake #CMI - przeszkody, warunki początkowe / Zawody robotyczne

 

FILM

Zajęcia 40/41 30.03.2021

Temat: Snake #CMI - gra świąteczna z klonami (ograniczenia Scratch)

Projekt Huberta

Projekt Wiktorii

Projekt Mai


Zajęcia 38/39 16.03.2021

Temat: Strona WWW - baza danych

Zajęcia 36/37. 09.03.2021

Temat: Strona WWW - formularz kontaktowy

Zajęcia 35. 02.03.2021

Temat: Strona WWW w HTML / podstrony / odsyłacze / grafika

Zajęcia 34. 16.02.2021

Temat: Strona WWW w CMS gadżety i widżety 2

Zajęcia 33. 09.02.2021

Temat: Strona WWW w CMS gadżety i widżety 1

Zajęcia 31/32. 02.02.2021

Temat: Strona www w cms

Zajęcia 29/30. 28.01.2021

Temat: Warsztaty Wirtualne podróże

Zajęcia 27/28. 26.01.2021

Temat: Zmienne, listy, bloki - w przestrzeni (2)

Zajęcia 25/26. 19.01.2021

Temat: Zmienne, listy, bloki - w przestrzeni

Inspiracja: Epidemic Simulation

Zajęcia 23/24. 15.12.2020

Temat: Solar System Janka - świąteczne kodowanie

FILM

Prezentacja

Liga zadaniowa 7.12.2020 - 7.06.2021

Liga zadaniowa 

Harmonogram LIGI

runda 0  jest rundą próbną, jej wyniki nie wliczą się do punktacji końcowej

1.       W LIDZE mogą rywalizować wszyscy uczniowie objęci projektem CMI, uczęszczający na kółka ogólne lub projektowe.

2.       Każde koło może brać udział w LIDZE w jednej, dwóch lub wszystkich trzech kategoriach (SKRZATY, GNOMY, GREMLINY), przy czym:

a.       Każdy uczeń koła może należeć tylko do jednego zespołu, który bierze udział w jednej kategorii. Decyzje o składzie zespołów podejmuje Grantobiorca - opiekun koła.

b.       W kategorii SKRZATY, w której rywalizują wyłącznie uczniowie szkół podstawowych z klas IV-VIII, dopuszczalny jest tylko Scratch.

c.       Kategoria GNOMY (poziom średniozaawansowany) przeznaczona jest dla uczniów klas IV-VIII ze szkół podstawowych oraz I klasy szkoły ponadpodstawowej. W tej kategorii dopuszczalne języki programowania to Python oraz C++.

d.       GREMLINY (poziom zaawansowany) otwarte są dla wszystkich uczniów klas IV-VIII szkoły podstawowej oraz wszystkich klas szkoły ponadpodstawowej. W tej kategorii dopuszczalne języki programowania to Python oraz C++.

3.       LIGA odbywać się będzie w ośmiu rundach, w trybie on-line.

4.       Uczniowie mogą rejestrować się samodzielnie do zespołów przez pełny okres trwania LIGI. Zapisy ruszają 7 grudnia, o 8:00.

5.       Rozwiązania zadań mogą zgłaszać wyłącznie uczniowie.

6.       Zgłoszone rozwiązania zadań będą oceniane automatycznie, a końcowa punktacja będzie sumą punktów zdobytych w każdej z rund, oprócz rundy zerowej, która przeznaczona jest na zapoznanie się z systemem.

 

7.       Trzy najlepsze zespoły z każdej z kategorii otrzymają nagrody rzeczowe.

Nazwy zespołów zostały ustalone automatycznie i nie mogą być zmienione.

Zajęcia 21/22. 8.12.2020

Temat: Świąteczne nastroje z tłumaczem / lista

 

Uczeń:

  • tworzy animowaną kartkę świąteczną
  • wykorzystuje rozszerzenia Translate i Music

 

FILM - listy dla chętnych

 

Instrukcja

Zajęcia 19/20. 30.11.2020

Temat: Wielokąty foremne - Dzień Tolerancji - pomysły uczniów

Uczeń:

  • Własności wielokątów foremnych
  • Stworzenie w mblock procedury, która będzie rysowała dowolny wielokąt foremny
  • Stworzenie w mblock procedury rysującej rozety z wielokątów foremnych
  • Zabawa kolorami

Projekt Janka

Zajęcia 17/18. 23.11.2020

Cel:  Problem Komiwojażera i oszczędnego burmistrza - grafy i drzewa
Uczeń:
  • dowie się w jaki sposób można użyć komputery do znalezienia najlepszych rozwiązań realnych problemów życia społecznego (np. efektywnego łączenia linii energetycznych)
  • pozna pojęcie grafu i minimalnego drzewa rozpinającego
  • przedyskutuje strategie poszukiwań
  • uzasadni swój wybór
W7.pdf
Adobe Acrobat Document 1.0 MB

Zajęcia 15/16. 17.11.2020

Cel: Robot przykłada pióro - odległości, obroty, pętle, ograniczenia, zmiany

Uczeń dowie się jak:

  • korzystać z narzędzia Pióro
  • używać i aktualizować zmienne w pętlach
  • korzystać z pętli “Powtarzaj aż”
  • pobierać wartości wejściowe za pomocą bloków zapytań
  • używać wielu list z właściwościami powiązanymi według indeksu (*)

Zajęcia 13/14. 10.11.2020 - zdalne - Sterowanie robotem - rozpoznawanie przeszkód, zmiana prędkości - wyzwanie

Cel: Sterowanie robotem - rozpoznawanie przeszkód, zmiana prędkości (cd).

Uczeń:

  • używa myszy, aby nawigować robotem bez wpadania na przeszkody
  • używa operatorów, aby porównywać liczby
  • dodaje kod, aby wykryć, kiedy robot dotyka koloru
  • używa zmiennej, aby zapisać czas
  • dodaje "przyspieszacze" i "opóźniacze"
  • dodaje poziomy do gry
  • ustawia grę dla dwóch graczy

Projekt wykonany dzięki: https://projects.raspberrypi.org/pl-PL/projects

Zajęcia 11/12. 3. 11.2020 - zdalne - Sterowanie robotem - rozpoznawanie przeszkód, zmiana prędkości

Cel: Sterowanie robotem - rozpoznawanie przeszkód, zmiana prędkości.

Uczeń:

  • używa myszy, aby nawigować robotem bez wpadania na przeszkody
  • używa operatorów, aby porównywać liczby
  • dodaje kod, aby wykryć, kiedy robot dotyka koloru
  • używa zmiennej, aby zapisać czas

Projekt wykonany dzięki: https://projects.raspberrypi.org/pl-PL/projects

W5z.pdf
Adobe Acrobat Document 536.1 KB

Zajęcia 9/10. 27.10.2020 - zdalne - Co robią roboty w domu?

Cel: Poznajemy przykłady zastosowania robotów w domu. Tworzymy algorytmy działania robota.
Dobieramy odpowiednie czujniki i piszemy program dla robota.

Uczeń:

  • podaje przykłady zastosowania robotów w gospodarstwie domowym
  • wie z jakich części składa się robot mBot, zna pojęcia: czujnik ruchu, czujnik odległości, czujnik światła, czujnik temperatury
  • tworzy program (pseudokod) wykonujący określone zadania z wykorzystaniem czujników
  • pracuje w grupie

FILM

W4.pdf
Adobe Acrobat Document 593.7 KB

Zajęcia 7/8. 20.10.2020 - Sterowanie robotem z klawiatury.

Cel: Zapoznanie uczniów ze środowiskiem mBlock .Stworzenie prostego programu do zdalnego sterowania robotem.

Uczeń:

  • nawiązuje bezprzewodowe połączenie PC z robotem
  • tworzy w graficznym środowisku mBlock program do zdalnego
  • sterowania robotem przy pomocy klawiatury PC
  • wykorzystuje polecenia obsługi zdarzeń i ruchu robota
  • zmienia parametry poleceń
  • testuje zapisany program i wprowadza potrzebne zmiany
  • zapisuje wyniki swojej pracy na dysku komputera
W1_2.pdf
Adobe Acrobat Document 1.2 MB

Zajęcia 5/6. 13.10.2020 - Pierwszy program - proste zdalne sterowanie.

Cel: Zapoznanie uczniów ze środowiskiem mBlock. Stworzenie prostego programu do zdalnego sterowania robotem.

  • Zalogowanie się na platformę.
  • Ściągnięcie i zainstalowanie potrzebnych programów.
  • Obejrzenie filmu o budowie robota. 

  • Sparowanie robota z komputerem.
  • Tryb Wyjścia i Live.
  • Pierwszy program dla robota - "Wlazł kotek na płotek"
  • Prosty program do zdalnego sterowania robotem przy pomocy klawiatury PC.
W1_1.pdf
Adobe Acrobat Document 554.0 KB

Zajęcia 3/4.  Escape room – algorytmiczny pokój zagadek

  1. Planowanie działań w zespole (4 grupy – 4 różne zadania)
  2. System dwójkowy – przeliczanie, działania
  3. Szyfry – szyfrowanie i odszyfrowywanie wiadomości
  4. Programowanie – tworzenie algorytmów postępowania
  5. Prezentacja działań i osiągnięć grup
  6. Wymiana doświadczeń, dyskusja nad rozwiązaniami

Zajęcia 1/2. 6.10.2020 - Zliczanie kropek - numeracja dwójkowa

  1. Praca z bitami
  2. Przesyłanie tajemniczej wiadomości
  3. Kodowanie informacji przy pomocy różnych symboli
  4. Kodowanie słów i liczb pomocy tylko dwóch symboli 0 i 1
  5. System dwójkowy, dziesiątkowy, szesnastkowy - zamiana
  6. Standard ASCII i Unicode
  7. Jednostki danych
A1prezentacja.pdf
Adobe Acrobat Document 920.0 KB

Szkoła Podstawowa nr 5

d. Gimnazjum nr 1

im. Zbigniewa Gęsickiego "Juno"

ul. Pułaskiego 6/8

o5-820 Piastów

tel.: 22 723 14 72
www: sp5piastow@edu.pl 

e-mail: sp5@piastow.pl

 

Liceum Ogólnokształcące

z Oddziałami Dwujęzycznymi

im. Adama Mickiewicza

w Piastowie