MAJ

maj 2020

Sprawozdanie merytoryczne w formie raportu dostępnego w wersji on-line po zalogowaniu do bazy formularzy należy złożyć do dnia 31 maja 2020 r.

 


Grudzień

9.12 - Piąty warsztat

Składanie mBotów: Maja, Gucio, Tekla i Filip.

LISTOPAD

listopad 2019

Szkoła sprawozdaje działania pod względem finansowym poprzez przesłanie skanu dokumentów potwierdzających wydatkowanie dotacji zgodnie z zapisami Regulaminu i Umowy dotacji do dnia 30 listopada 2019 r.

 


28.11 - Czwarty warsztat

"Świąteczna kartka #Superkoderów" 🎄

Zadanie konkursowe polega na stworzeniu własnej, unikatowej kartki świątecznej w programie Scratch, która będzie zawierała :

  • skrypt dla co najmniej 2 duszków
  • elementy dźwiękowo-muzyczne
  • mile widziana kolorystyka #SuperKoderów i Fundacji Orange ;)

Zaloguj się na platformie https://scratch.mit.edu/

  • zrób swoją kartkę
  • udostepnij projekt

i link do projektu wyślij jbrzozowska@sp5piastow.edu.pl

Termin: do 25.11.2019

7.11 - Trzecie warsztat

Temat: Quo vadis Duszku?

Cel: Uczeń porusza duszkiem po układzie współrzędnych (x,y)

Materiały:

  • zafoliowane układy współrzędnych do rysowania
  • komputer - jeden na ucznia
  • PROJEKT pokazowy

Przebieg zajęć:

  1. Uczniowie rysują na kartach drogę duszka z A do B poruszając się po krawędzi kratek.
  2. Wyznaczają najprostszą drogę kratową.
  3. Na komputerze uczniowie przygotowują drogę duszka wg współrzędnych położenia.
  4. Zadbanie o warunki początkowe i końcowe.

Październik

10.10 - Drugie warsztaty

Temat: Kot = robot - język zrozumiały dla Kota 

Cel: Uczeń wie jak pisać kod zrozumiały dla komputera

Materiały:

  • tablety z aplikacją Bit By Bit i Scratch 3.0
  • projekt w Scratch z przygotowanym tłem: PROJEKT

Przebieg zajęć:

  1. Zapoznanie uczniów z programem Scratch 3.0
  2. Przypomnienie instrukcji dla robocików z Bit By Bit
  3. Przygotowanie instrukcji w programie Scratch 3.0 na projekcie
  4. Zadbanie o powrót gry do warunków początkowych, dopasowanie długości kroków, wymyślenie "znikania" robocików, ustawianie kierunku na wejście, itp.
  5. Projekt końcowy PROJEKT
  6. Podsumowanie

3.10 - Pierwsze warsztaty na wyjeździe integracyjnym

Temat: Kot = robot - język zrozumiały dla Kota 

Cel: Uczeń wie jak pisać kod zrozumiały dla komputera

Materiały:

  • 25 kartek = 2 x niebieski robot i meta, 2 x żółty robot + meta
  • kartki ze strzałkami (2 żółte, 4 niebieskie), instrukcja hop (niebieska i żółta)
  • tablety z aplikacją Bit By Bit 

Przebieg zajęć:

  1. Przejście 5 poziomów w Bit By Bit na tabletach - zapoznanie się z grą i dostępnymi instrukcjami dla robocików
  2. Ułożenie na podłodze mapy poziomu 9 
  3. Przygotowanie instrukcji dla robotów na kratkowanych prostokątach na kartce
  4. Przejście poziomu prze 4 roboty - zmiana instrukcji, korygowanie błędów
  5. Rozegranie poziomów 6-9 na czas
  6. Podsumowanie

#Superkoderzy - Robomatematycy

Liczba uczniów: 18

Klasa: 7a/7b

Wiek: 13-14

Ile chłopców/ile dziewczynek: 10/8

Zajęcia lekcja/pozalekcyjne: mieszane

Data rozpoczęcia programu: 3.10


wrzesień 2019

Przedstawienie oferty rodzicom klas 6 i 7.

 


sierpień 2019

 

Zakup robotów.

 

Instrukcja mBota
mBot_instrukcja_PL-min.pdf
Adobe Acrobat Document 8.0 MB

lipiec 2019

Otrzymaliśmy Grant na sprzęt IT potrzebny do nauki programowania

 

 

  1. Lepszy start w przyszłość - świat potrzebuje programistów!
  2. Wzmocnienie kompetencji cyfrowych i praktyczna wiedza o tym, jak wprowadzać dzieci w świat programowania i nowych technologii.
  3. Atrakcyjna i nowoczesna oferta edukacyjna, dopasowana do wyzwań cyfrowego świata.
  4. Przygoda edukacyjna - dzieci poznają język komputerów i przekładają umiejętności na praktykę: programują roboty, tworzą strony www, stają się cyfrowymi DJami lub dziennikarzami przyszłości
  5. Rozwijanie kreatywności, logicznego myślenia i umiejętności współpracy w zespole

#SuperKoderzy to ogólnopolski program edukacyjny Fundacji Orange, którego kluczowym elementem jest nauka programowania. Adresowany jest do szkół podstawowych oraz uczniów w wieku 9-14 lat. W czasie trwania programu dzieci uczą się programowania, podstaw robotyki i poznają świat nowych technologii nie tylko na informatyce, ale również na lekcjach przyrody, historii, języka polskiego, muzyki, matematyki czy języków obcych.

 

Robo-matematycy

 W tej ścieżce tematycznej zaprosimy #SuperKoderów do stworzenia gry planszowej (w rozmiarze maxi), w której zakodujemy zadania matematyczne odpowiednie dla każdego poziomu edukacyjnego. Lekcje zawierają elementy grywalizacji – uczniowie będą pracować w grupach i przygotowywać dla siebie nawzajem zadania. W grach wezmą udział także roboty… w charakterze sędziów rozstrzygających, która z grup wygra konkurencję!

 

Pogromcy języków / jęz. niemiecki

 

Uczniowie stworzą interaktywne widowisko osnute na bazie klasycznej baśni braci Grimm pt. „Szczęśliwy Jaś” („Hans im Glück”), z wykorzystaniem robotów mBot. Oprócz kodowania robotów zaprogramujemy także animację, wzbogaconą o dialogi nagrane w języku niemieckim przez dzieci.

Dokumenty

Lista szkół zakwalifikowanych do #SuperKoderów w roku 2019/2020

 

1.   Szkoła zobowiązana będzie zapewnić warunki techniczne i lokalowe umożliwiające realizację Programu.

2. Nauczyciel/edukator wytypowany przez Dyrektora na Lidera projektu po stronie Szkoły zobowiązany jest do zaangażowania w realizację Programu w wymiarze wystarczającym do całościowego zrealizowania zajęć z jednej z wybranych ścieżek. Program zakłada również realizację czterech 45-minutowych scenariuszy z wprowadzenia do programu Scratch. Zajęcia te może przeprowadzić drugi nauczyciel z zakresu nauki informatyki.

3. Organizator Programu zapewnia Liderowi projektu możliwość korzystania z konsultacji z dedykowanym ekspertem wspierającym realizację Programu przez Szkołę i dba o właściwą realizację Programu służącą osiąganiu celów Programu.

4. Lider projektu zobowiązany będzie podejmować czynności w celu podtrzymania zainteresowania realizowanymi zadaniami w grupie dzieci, a w przypadku wystąpienia trudności skutkujących niemożnością realizacji zajęć powiadomi o tym fakcie Organizatora.

5. Lider projektu zobowiązany jest do zamieszczania relacji z przeprowadzanych zajęć co najmniej raz w miesiącu na stronie internetowej programu superkoderzy.pl jak również do uzupełnienia i aktualizowania zakładki z podstawowymi informacjami o swojej szkole.

6. Lider projektu zobowiązany będzie do uczestnictwa w prowadzonych przez Organizatora szkoleniach i/lub spotkaniach w ramach Programu. Przede wszystkim zobowiązany jest do uczestnictwa w 1-dniowym szkoleniu wstępnym wraz z drugim nauczycielem wspierającym. 

7. Organizator zastrzega sobie prawo do wskazania i wprowadzenia zmian w przyszłości odnośnie zasad realizacji i ewaluacji przebiegu Programu.

8. Szkoła zezwoli Organizatorowi na wykorzystanie zdjęć z przeprowadzanych zajęć (zdjęcia z uczestnikami, dziećmi), zapewni zgody autorów zdjęć na bezpłatną ich publikację, oraz uzyskanie zgody Lidera projektu i innych nauczycieli zaangażowanych w realizację Programu na publikację ich danych osobowych w tym wizerunku w celach informacyjnych i promocyjnych, w szczególności w środkach masowego przekazu oraz w internecie.

Szkoła zadba o to aby zdjęcia udostępniane w ramach Programu, zawierające wizerunek dzieci i osób dorosłych, poprzedzone były otrzymaniem odpowiednich zgód na wykorzystanie wizerunku

Szkoła Podstawowa nr 5

d. Gimnazjum nr 1

im. Zbigniewa Gęsickiego "Juno"

ul. Pułaskiego 6/8

o5-820 Piastów

tel.: 22 723 14 72
www: sp5piastow@edu.pl 

e-mail: sp5@piastow.pl

 

Liceum Ogólnokształcące

z Oddziałami Dwujęzycznymi

im. Adama Mickiewicza

w Piastowie